Month: March 2021

Ketahui Posisi Tidur Yang Sesuai Untuk Ibu Hamil

    Mengalami kesukaran untuk tidur semasa hamil, lebih-lebih lagi ketika kandungan dah semakin membesar adalah dilema yang kerap di alami oleh ibu hamil. Namun, posisi tidur semasa hamil, boleh mempengaruhi kesihatan ibu dan janin di dalam kandungan.   Posisi…

14 Tip Elak Luka Semasa Bersalin

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua .. Tak lama lagi nak bersalin? Nak tak, kalau saya kongsikan beberapa tips, bagi membantu agar anda lebih mudah bersalin dan hilangkan rasa risau dan nervous anda? 🙂   Tips Mudah Bersalin 1.Setiap kali sebelum…

Vitamin Penting Untuk Ibu Hamil

Assalamualaikum semua, Fatim pasti ramai ibu-ibu di luar sana yang telah memilih vitamin shaklee sebagai makanan tambahan, lebih-lebih lagi kalau yang sedang hamil. Ye lah kan, masa hamil, semua benda macam tak kena je. Nak makan, muntah. Nak minum pun…

10 Cara Terbaik & Berkesan Merawat Masalah Keputihan Semasa Hamil

Saya pasti sebagai seorang wanita, anda pasti tidak terlepas dari masalah keputihan, tidak kira anda masih bujang atau pun sudah berkahwin. Kadang-kadang, ada orang keliru dengan keputihan dengan cecair kesuburan.   Apa itu Keputihan? Keputihan merupakan cairan lendir yang keluar…

Adakah Berat Badan Anda Bertambah Terlalu Banyak Semasa Hamil?

Setiap ibu yang sedang hamil, sering kali di momokkan dengan pelbagai cerita mengenai pertambahan berat badan semasa hamil. Pernah tak anda mendengar orang kata, “kalau dah mengandung, berat badan susah nak turun”. Lebih-lebih lagi, jika anda seorang yang mempunyai bentuk…

10 Tip Hilangkan Stress Semasa Hamil, Bantu Elak Anak ADHD

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua .. Semasa hamil, perubahan hormon berlaku, menyebabkan ibu hamil mudah menjadi sensitif dan perasaan ini boleh berubah-ubah. Kebiasaannya, ibu yang hamil anak sulung, akan lebih mudah rasa sedih, rasa menangis, rasa kecewa tanpa sebab. Perasaan…

Doa Yang Di Anjurkan Oleh Islam Untuk Ibu Hamil

Bagi si ibu yang sedang mengandung di luar sana tu, adalah seeloknya mengamalkan beberapa doa, agar di permudahkan urusan untuk bersalin, di samping memperolehi anak yang cantik, cerdik dan pelbagai lagi.. InsyaALLAH.. 🙂   Doa yang baik  di amalkan semasa…