Vitamin B Shaklee Berikan Banyak Manfaat Untuk Kesihatan

By | August 21, 2019

Vitamin B Complex, seperti yang kita ketahui adalah vitamin B yang lengkap dengan 8 jenis vitamin B kesemuanya… Vitamin-vitamin B ni bekerja sama antara satu sama lain utk membantu kita mengekalkan kesihatan.

 

Ada masalah rambut gugur, cari B-Complex

Masalah badan terlalu kurus, cari B-Complex

Tak tahan dengan morning sickness, cari B-Complex

Ada masalah stress & insomnia yang teruk, cari B-Complex

Nak Hamil, cari B-Complex

Sedang hamil, cari B-Complex

Sedang menyusu anak, cari B-Complex

 

Apa faedahnya Vitamin B ni ye? Adakah hanya untuk ibu hamil & merancang nak hamil supaya anak tak kena spina bifida?

Betul ke kalau makan vitamin B complex nanti berat badan akan naik? Pengambilan vitamin B Complex yang lengkap dengan 8 vitamin B, dapat mengelak dari risiko untuk gemuk, jika mengambilnya dengan cara yang betul.

Pendek kata, setiap urusan seharian, sudah pasti kita sangat memerlukan vitamin B. Kalau tak ada vitamin B, ia samalah macam ada lompong-lompong pada pakaian. Nak tak nak, kena tampal lah baju tu. Sama jugak macam badan, nak tak nak, kena ambil juga B-complex untuk badan yang sihat.

 

Setiap vitamin B mempunyai kebaikan masing-masing, seperti:

  • Vitamin B12 – mengawal ksihatan sistem saraf & membantu pembinaan sel darah (kekurangan vitamin B12 akan menyebabkan kemurungan / tidak tenteram
  • Vitamin B9 – Bersama-sama vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi didalam neutrotransmitter (aktiviti mengurangkan kemurungan di dalam badan)
  • Vitamin B6 – Vitamin utama di dalam memproses asid amino, mengawal serotonin di dalam otak kerana ketidakseimbangan serotonin akan menyebabkan kemurungan.
  • Vitamin B5 – membantu mengurangkan stress fizikal atau mental, membantu mengurangkan penuaan pramatang
  • Vitamin B1 – menggalakkan sistem pertumbuhan & merangsang fungsi otak, mencegah kelesuan, tingkatkan stamina, membantu sistem pencernaan & metabolisma.
  • Vitamin B2 – memproses asid amino & lemak, membantu mengaktifkan vitamin B-6 & asid folik
  • Vitamin B3 – membantu mengurangkan kolesterol di dalam darah & pengaliran kolesterol di dalam darah, membantu di dalam kesihatan kulit yang baik
  • asid folik – membantu dalam pembentukkan sel-sel darah merah di dalam tubuh

 

Vitamin B Penting Untuk Kesihatan

Adakah anda mendapat vitamin B yang menukupi? Tekanan hidup, alkohol dan ubat-ubat preskripsi berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiko pengurangan vitamin B di dalam tubuh.

Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metaolisme. Kajian terbaru membuktikan bahawa vitamin B berupaya meningkatkan penglihatan mata dan sistem pernafasan.

Kekurangan vitamin B boleh menyebabkan prestasi badan merosot dan tidak berfungsi dengan baik. Vitamin B Shaklee istimewa kerana ia mengandungi sistem penyerapan bioaktif.

B Complex mempunyai zat makanan berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting iaitu asid folik. Jumlah asid folik yang mencukupi di dalam diet wanita terbukti dapat mengurangkan risiko melahirkan anak terencat akal atau masalah kecacatan saraf tunjang.

Shaklee B Complex mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh tubuh anda bagi menggantikan nutrisi vitamin B yang hilang untuk membantu menguatkan jantung, paru-paru dan organ-organ penting yang lain.

Vitamin B Shaklee mengandungi sistem penyerapan bioaktif. Ia mempunyai sistem penyaluran zat makanan berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting iaitu asid folik. Jumlah asid folik yang mencukupi di dalam diet wanita terbukti dapat mengurangkan risiko melahirkan anak terencat akal atau masalah kecacatan saraf tunjang.

 

Vitamin B Complex banyak di gunakan oleh mereka yang: 

  • Meningkatkan kesuburan suami isteri,
  • untuk yang kulit bermasalah,
  • untuk yang mudah stress dan tertekan,
  • untuk ibu menyusu, untuk ibu hamil,
  • untuk mereka yang ingin menambah berat badan,
  • untuk mereka yang ada masalah keguguran rambut,
  • untuk mereka yang ada masalah tekanan darah rendah (anemic) dan banyak lagi. Kesan pengambilan vitamin B Complex akan lebih baik dengan pengambilan vitamin-vitamin tambahan yang lain.

 

Faedah Vitamin B:

kepentingan vitamin B shaklee

 

1) Mengurangkan risiko katarak. Katarak ni bila terjadi selaput dalam mata & mengganggu penglihatan.

2) untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut

3) menguatkan imuniti tubuh dengan membantu menjaga sel darah putih.

4) Vitamin anti stress

5) Membantu metabolisma badan terutama hemosystin dan mengurangkan risiko sakit jantung.

6) menjaga kesihatan tiroid

B Complex adalah vitamin yang agak ‘panas’ jadi memang kena minum air banyak-banyak (2-3L sehari).  Secara umumnya, jika anda ada mengambil apa jua jenis vitamin,  pengambilan air adalah sangat penting bagi bantu proses penyerapan vitamin jadi lebih baik.

Kalau tak minum air nanti kita akan rasa lapar sebab otak kita terima isyarat “lapar” bila sel badan kita perlukan air. itu yg asyik nak makan je. Jadi, kena MINUM AIR, jangan makan banyak-banyak pula ye.

Cara nak jaga b complex supaya tak busuk adalah dengan menyimpannya di tempat yang teduh dan sejuk, seperti dalam almari bertutup dan dalam peti sejuk. jangan letak di tempat panas dan terbuka.. nanti ia akan berbau yang tidak menyenangkan.

B complex ni adalah salah satu vitamin favorit yg wajib ambil tau. murah je satu botol boleh tahan 4 bulan.

 

Testimoni B Complex Shaklee

 

testimoni vitamin b shaklee

 

testimoni vitamin shaklee

 

testimoni vitamin shaklee

 

 

Nak beli vitamin B Shaklee? KLIK DI SINI

 
  • Fatimah Bt Tony
  • Shaklee ID : 887938
  • Whatsapp atau Telegram : 011-3201 4534
       

Leave a Reply