Kebaikan Vitamin C Shaklee

By | August 7, 2019

Vitamin C Shaklee adalah antara vitamin yang sangat popular.

Vitamin C Plus Shaklee adalah antara vitamin yang terkenal untuk kecantikan, yang paling banyak di pilih oleh siswazah. Ini kerana, harganya yang sangat murah dan jimat, iaitu cuma RM108 termasuk kos pos ke seluruh malaysia, untuk sebotol. Lagipun, kuantiti sebotol SR Vita-C Plus ada 180 biji dan boleh guna untuk 6 bulan. Murah sangat tu dik. hehe..

 

Manfaat Utama Vita-C Plus Shaklee

  • Membentuk kolagen  – Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik
  • Memperbaiki simptom pendarahan – Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan sistem imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asma. juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selesema.
  • Memerangi kanser – Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran t-Cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
  • Mencantikkan kulit – Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukkan  pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
  • Memperbaiki insomnia – ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolesterol sihat – Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

 

 

 

 

 

#1. Membantu Pembentukan Kolagen

  • SR Vita-C Shaklee membantu merangsang penghasilan semula kolagen dalam tubuh badan kita. Ia mampu menjadikan kulit wajah lebih anjal dan lebih halus.
  • Kolagen merupakan salah satu protein yang terdapat dalam tubuh badan kita. Ia merupakan komponen penting bagi mendapatkan kulit yang gebu dan halus. Tubuh badan kita memerlukan kolagen bagi menghasilkan kulit cantik dan sihat.
  • Ia bertindak sebagai penguat otot-otot diwajah supaya kelihatan lebih anjal dan halus. Akan tetapi penghasilan kolagen akan merosot apabila umur kita mencecah 30 tahun ke atas.
  • Oleh itu kita digalakkan untuk mengambil suplemen yang membekalkan kolagen untuk topup keperluan tubuh badan kita.

 

#2. Mencerahkan Kulit Wajah

  • SR Vita-C membantu mencerahkan kulit wajah. Pengambilan Vitamin C setiap hari membantu mencerahkan kulit wajah yang kusam dan tona tidak sekata.
  • Ia juga bertindak sebagai anti-pigmen, iaitu mencegah daripada pembentukan pigmen berlaku yang boleh mengakibatkan jeragat terbentuk pada bahagian wajah kita.

 

 

#3. Melindungi Sel Kulit Daripada Kerosakan

  • Vitamin C antara vitamin yang penting dalam membantu melindungi ketahanan sel sel kulit  dari terdedah dengan sinaran matahari (UV) yang mampu merosakkan sel kulit.
  • Apabila sel-sel kulit mula terjejas ia akan mengakibatkan pelbagai kerosakan dan kesan terhadap kulit wajah kita. Contohnya :-
  1. Kulit menjadi kusam
  2. Sangat sensitif
  3. Kulit menjadi merah-merah
  4. Jeragat dan jerawat mula membentuk

 

 

#4. Mempercepatkan Penyembuhan Luka

  • Pengambilan Vitamin C yang konsisten membantu menyembuhkan luka dengan cepat. Ingat lagi masa kecik-kecik kalau jatuh luka cepat sangat kering dan sembuh. Sebabnya masa tu sofea kira hantu Vitamin C jugak. Setiap pergi farmasi akan beli Vitamin C. Lagi pun Vitamin C for kids dulu sangat lah comel dan sedap kan 😉
  • Bila keperluan Vitamin C cukup untuk badan kita, ia akan membantu memperbaiki sel-sel kulit yang luka dengan cepat dan pesat pertumbuhannya.
  • Situasi sama apabila jerawat tumbuh dibahagian muka, jika badan kita kekurangan Vitamin C, badan kita tak mampu untuk bekalkan Vitamin C bagi membantu menyembuhkan atau mengecutkan jerawat.
  • Kesannya, jerawat yang luka tadi lambat kecut dan berkemungkinan akan meninggalkan parut. Jadi nak kulit cantik bebas jerawat dan parut cuba amalkan pengambilan Vitamin C secara konsisten.

 

#5. Kulit Halus dan Gebu

  • Kolagen adalah punca utama kulit halus dan gebu. Bila tahap keperluan kolagen dalam badan kita mencukupi. Ia sekaligus membantu menganjalkan kulit wajah.
  • Kulit akan teras alebih halus dan gebu. Tak percaya? Pergi cocok2 pipi orang yang selalu amalkan pengambilan suplemen kolagen. Gebu je kan?
  • Dengan SR Vitamin C Shaklee ia membantu menjadikan kulit lebih halus dan anjal. Dah tak payah risau cik abang pun tak akan cari lain dah. Bila isteri dah molek depan mata.

 

Antara peranan penting vitamin C untuk kecantikan kulit adalah:

  • membuatkan kulit lebih cerah
  • membuatkan kulit lebih sihat dan bercahaya
  • ia membantu memperbaiki keadaan kulit yang kusam dan pucat
  • ia melindungi kulit dari radikal bebas
  • ia melindungi kulit dari kesan pengaruh UV B
  • ia membantu meningkatkan penghasilan kolagen
  • ia bertindak sebagai anti-oksidan
  • ia bertindak sebagai anti-penuaan

 

Amaran!!!

  • 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100 mg Vitamin C.
  • Keresahan akan mempercepatkan penyusutan Vitamin C
  • Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan Vitamin C dengan banyak
  • Terlebih dos Vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit-birit

 

Testimoni Kulit Cantik Dengan Set Kecantikan Shaklee

 

 

testimoni shaklee

 

testimoni shaklee

 

testimoni shaklee

 

testimoni shaklee

Nak dapatkan SR Vita-C Plus Shaklee sekarang?

klik untuk buat belian secara online

 

 

 
  • Fatimah Bt Tony
  • Shaklee ID : 887938
  • Whatsapp atau Telegram : 011-3201 4534
       

One thought on “Kebaikan Vitamin C Shaklee

  1. Pingback: Keistimewaan Citrus Bioflavonoids - Amalan Sihat Bermula Dari Rumah

Leave a Reply